"Najväčší problém bude, ak všetci ľudia vytiahnu svoje autá, keď
skončia home office a začne sa neúmerné zaťaženie individuálnou
automobilovou dopravou nášho mesta," skonštatoval na utorkovom
brífingu primátor Bratislavy Matúš Vallo. Aj napriek tomu, že je mestský
Dopravný podnik Bratislava (DPB) zaťažený výpadkom tržieb pre
koronakrízu, mesto spolu s podnikom sa rozhodli zmeniť jeho cenník, aby
do MHD prilákali späť ľudí. "Výrazne zlacňujeme ročný predplatný
cestovný lístok na 199 eur. Dnes stojí 264,2 eura. O 25 percent teda
zlacňujeme tento lístok pre vnútromestské zóny 100 a 101," priblížil Vallo.
Deklaruje, že vo finále nebude pre tento krok mesto v strate a nebude to preň znamenať ani dodatočný náklad. "Ako
znižujeme tento lístok, tak niektorý lístok zrušíme a pri niektorom
cenu zvýšime. Odmeňujeme tú skupinu ľudí, ktorí najviac využívajú MHD,"
spresnil primátor. Zrušiť plánujú cestovné lístky, ktoré podľa Valla v
systéme nemali úplný zmysel a zvýšiť cenu chcú pri tých, kde DPB a mesto
nechcú, aby boli najviac využívané.
Cestujúci s ročným predplatným lístkom podľa šéfa DPB Martina Rybanského cestujú MHD pravidelne. "Cena
ročnej električenky sa znižuje prvýkrát, preto dúfame, že spolu s
modernými vozidlami, zrekonštruovanými traťami a elektronizáciou predaja
to bude dobrou pozvánkou pre obyvateľov i návštevníkov Bratislavy, aby
sa vrátili naspäť do MHD," skonštatoval. Predplatné cestovné lístky v
bratislavskej MHD si kupuje 60 percent cestujúcich, z toho ročnú
takzvanú električenku si kupuje zhruba 40.000 ľudí každý rok.
Bratislava poukazuje na september 2019, keď bol na istý čas zľavnený
ročný predplatný cestovný lístok. Len v tomto termíne si ho kúpilo
približne 18.000 ľudí. Zavedením "výhodnejšej električenky" je podľa
primátora na stole diskusia o zrušení Bratislavskej mestskej karty,
ktorá ponúka desaťpercentnú zľavu na električenku. "My cenu znížime o 25 percent a túto výhodu budú mať všetci, nielen držitelia mestskej karty," poznamenal.
Predseda Bratislavského samosprávneho kraja Juraj Droba informoval, že
aj oni pripravili isté zvýhodnenia pre cestujúcich regionálnymi
autobusmi v rámci kraja. "Chcem ľudí namotivovať, aby využívali čo najviac verejnú dopravu,"
uviedol s tým, že sa tiež budú snažiť, aby počty vlakových spojov
neklesali a kraj bude ďalej pokračovať v budovaní "park and ride"
záchytných parkovísk.